Gezond uit eten, het kan! Heb je tips nodig, lees dan verder.

Ben je net zo gezond bezig. .. iedere dag gezond eten en goed aan het bewegen. Vragen vrienden je mee uit eten..Wat doe je? Thuisblijven, of …… Gewoon gezellig meegaan!!! Ligt er natuurlijk wel een beetje aan waarnaartoe. Gezond uit eten hoeft geen probleem te zijn. (Geen Mac, Pizza-hut etc.) Het is belangrijk om gezellige, sociale dingen te blijven doen. Het leven namelijk gaat gewoon door. Zelfs als jij besluit gezond te gaan leven ;-). Zie je gezonde eetpatroon als een keuze waar jij voor kiest.

Je mág het wel, maar wíl het niet!
In de meeste restaurants hebben ze vast iets voor jou! Wil je niet voor verrassingen komen te staan..Kijk dan even online wat er op de menukaart staat. Of nog beter, reserveer zelf ‘n goed restaurant.

Waar moet je op letten als je gezond uit wil gaan eten.

Het is natuurlijk niet zo dat je alles moet laten als je gezond wil eten. Misschien hoef je alleen wat dingen achterwege te laten of om wat aanpassingen vragen.

In de meeste restaurants komt er meteen een mandje met stokbrood en kruidenboter op tafel.
Behalve dat het niet gezond is, zit je er meteen vol van. Zonde! Als je het moeilijk vind om hier niet van te eten, vraag de ober om het mandje weer mee te nemen. Bestel liever meteen een klein voorgerecht zoals vis, soep of salade.

Let op met dressings en sauzen.
Wanneer je een salade besteld zit je altijd goed..Tenminste, als er geen vette mayo-dressing overheen zit.
Laat de dressing achterwege en vraag om wat olijfolie, azijn en/of citroen en maak je eigen dressing.

Bestel vlees of vis zonder saus, of serveer deze apart zodat je gemakkelijk kunt doseren.

Kies als bijgerecht voor rauwkost, warme groenten, zoete aardappel of quinoa in plaats van frites of gebakken aardappel.

Heb je nog zin in een nagerecht, neem dan wat vers fruit.