Bestaan ze.. natuurlijke vetverbranders, iets om snel wat gewicht te verkiezen?

Snel afvallen, ben ik geen voorstander van. En al helemaal niet door een een of ander pilletje. Ik geloof dat je door gezond eten vanzelf af gaat vallen, mits je overgewicht hebt. Helaas zien mensen alleen de buitenkant, terwijl de binnenkant zeker zo belangrijk, als niet nog belangrijker is.
Toch kan het eten van bepaalde voedselsoorten, zgn natuurlijke vetverbranders zorgen voor een sneller/betere vetafbraak een hoger metabolisme meer energie etc.


Nu is het niet zo dat je alleen door het eten van deze natuurlijke vetverbranders niks meer hoeft te doen. Maar probeer ze vaker te eten, en varieer. En natuurlijk in combinatie met een goede workout heb je de beste resultaten!

10x eten waardoor je meer calorieën verbrand

  1. Ananas zorgt voor een betere vetafbraak. Eet ananas na de training en je verbrand extra vetten.
  2. De vetten en vezels die in avocado zitten zorgen voor een hoge verbranding en goede stoelgang.
  3. Champignons zijn goede vleesvervangers. Bestaan voor het grootste deel uit water en bevatten bijna geen calorieën. Wil jij graag wat kilo’s kwijt? Vervang tenminste een paar keer in de week het vlees in je maaltijd door champignons.
  4. Grapefruit bevat net als ananas fruitzuur, wat ervoor zorgt dat het vet sneller verdwijnt.
  5. Selderij, zitten weinig calorieën in. maar zorgt voor hoge verbranding
  6. Groene thee, zit vol antioxidanten, is vochtafdrijvend, reinigend en zorgt voor een verhoogd metabolisme
  7. Producten met omega-3 vetten, is bewezen dat het je metabolisme reguleert, heeft een positief effect op het hormoonbalans wat de vetverbranding stimuleert
    omega-3 is essentieel, dwz dat we het wel nodig hebben maar onze lichaam kan het niet zelf produceren.
    zit oa in vette vissoorten.
  8. Koffie met cafeïne. Door cafeïne begint ons lichaam op gang te komen, gaat ons hart sneller kloppen, bloed verbruikt meer zuurstof waardoor we meer calorieën verbranden.
    Te veel koffie is natuurlijk niet goed, net zoals de room en suiker die er meestal in gaat.
  9. Verwarmende voedingsmiddelen, zoals gember, Cayennepeper. Verhogen het metabolisme.
  10. Chia- en lijnzaad. Deze zaden zwellen op zodat je langer vol zit. Ze zijn ook goed voor de spijsvertering en stoelgang. Voeg ze toe aan je smoothie, salade of yoghurt