Zien ze er lekker uit? Nou, dat zijn ze ook! En speciaal voor de sporters onder ons, zitten er lekker veel eiwitten in de pannenkoekjes.

Ben jij een echte sporter en eet je meerdere keren per dag? Dan is het fijn als tenminste één van de maaltijden lekker simpel is. Alleen daarom al zijn deze pannenkoekjes helemaal top. Ze zijn lekker snel klaar en gewoon héérlijk! Maar ook al ben je geen sporter en wil je gewoon wat gezonder leven. Dan zijn deze gezonde pannenkoekjes zeker iets voor jou!

Recept voor heerlijke sport pannenkoekjes

Je hebt allemaal nodig

Met deze verhoudingen krijg je de pannenkoekjes lekker dik en mooi rond. Het beste is om ze warm te eten, wanneer ze koud zijn ze wat droog en krijg je ze misschien moeilijker weg. Dan zijn het #Zelfmoordpannenkoekjes 😬

Heb je een voedingsschema en moet je op de gram alles afwegen. Neem dan de hoeveelheid boekweitmeel die je mag hebben. Mag je 2 eieren per maaltijd, doe er dan twee doorheen. Mag je er meer? Ook prima! Als het pannenkoekdeeg te dik is kun je het gemakkelijk verdunnen met een beetje water of met wat ongezoete amandelmelk.

Tip! Let altijd op bij het kopen van amandelmelk dat je de ongezoete neemt. Aan bijna alle andere soorten zijn suikers toegevoegd.
Veel mensen weten dit niet en lezen het etiket nooit. Zo denk je gezond bezig te zijn, en krijg je toch nog een hoop suikers binnen.

Whey Choco én Kokosvet van Body&Fit

DJ bodyenfit tussen foto

En mag er ook iets op de pannenkoekjes denk je misschien? Dat mag! Ik heb namelijk overheerlijke Whey Choco ontdekt.
Deze hazelnootpasta bevat:

  • geen toegevoegde suikers
  • wel 21.4% hoogwaardig whey eiwit

Perfect voor de sporters onder ons! 💪🏾

De Kokosolie die ik gebruik is van Body& Fit. Deze kokosolie is een topper onder de kokosoliën.  De olie is 100% biologisch, ongeraffineerd en koud geperst. Helemaal top om mee te bakken en braden!

Waarom ik in kokosolie bak?
Kokosolie is een olie die al haar goede eigenschappen behoudt bij verhitting. Ideaal ter vervanging van onder andere olijfolie of boter. Tijdens het braden, wokken en bakken is er absoluut geen vorming van schadelijke stoffen of vrije radicalen zoals dit met andere oliën of boter soms wel het geval is.

Maar hoe maken we die pannenkoekjes nou?

Nou gewoon lekker simpel!

  1. Kluts de eieren
  2. Voeg het boekweitmeel toe
  3. Vind je het deeg te dik, voeg dan wat water of amandelmelk toe
  4. Alles goed mengen met een garde of een staafmixer
  5. Doe het kokosolie in de pan
  6. Zodra het heet genoeg is giet je kleine rondjes in de pan
  7. Smeer de pannenkoekjes met de heerlijke Whey choco en doe er nog wat blauwe besjes op. Echt een top combinatie!
  8. Eet de pannenkoekjes warm op dan zijn ze het lekkerst!

Eet smakelijk,

Groetjes Jaime