Een gezonde lunch heeft voorbereiding nodig. Daarmee bedoel ik, bereid je eigen lunch. Dus… geen afhaal broodjes meer. Ook niet dat zogenaamde broodje gezond (met die kwak mayo) waarom dat broodje gezond heet, begrijp ik überhaupt niet! En die kleffe nasi uit de bedrijfskantine (is waarschijnlijk net zo slecht als een patatje). Bereid jouw low-carb lunch een dag van tevoren en stop het vol gezonde lekkerheden, en eventueel wat left-overs..

Misschien heb je niet altijd de discipline om al je maaltijden van tevoren te ‘preppen’. Maar stel je voor.. je gaat naar kantoor en krijgt honger… Je collega’s bestellen heerlijke broodjes.. wat doe jij? Zeg jij dan nee tegen die broodjes die je eigenlijk wel heel lekker vind..?
Wanneer je honger hebt, verlies je even al je motivatie en discipline. Zorg ervoor dat je geen honger krijgt, maar eet met regelmaat en vooral geen snelle suikers/koolhydraten.

Verminder je koolhydraat inname

Help ik mag geen koolhydraten meer wat nu?!
Waarschijnlijk begin je de dag met ontbijtgranen, muesli, brood. Voor de lunch een broodje en als avondmaal iets van pasta?
Carbs, carbs en nog eens carbs
Er blijft niks meer over..toch?
Ik kan je verzekeren… ik eet al jaren low-carb, en ben nog steeds niet ondervoed 😉er blijft nog genoeg over.

Lunchen met weinig koolhydraten

Eieren
Ik hou van eieren. Ze zitten vol gezonde stoffen en eiwitten, en vullen goed. Je kunt ze op talloze manieren klaarmaken. Denk aan omelet, tortilla, scrambled, gekookt, of heerlijke eiwit pannenkoeken met de super handige bak proteïne van Bodylab.
Eet de eieren met wat groenten en je hebt een gezonde lunch die goed verzadigd.

Left- overs
Mijn favoriet, de left-overs. Gooi nooit eten weg. ‘It’s a waste.’ Gebruik de groenten en het vlees of vis als lunch voor de volgende dag en maak er een mooie nieuwe maaltijd van. De volgende dag smaakt het eten vaak nog lekkerder.

Salades
Wees creatief en probeer eens wat nieuws. Er zijn zoveel verschillende groenten te koop. Mix de groenten met kipfilet, pulled chicken, kalkoen, rauwe zalm, gerookte vis, tonijn, feta, noten, verse vis, geitenkaas, eieren of met vlees/vis van de vorige dag. Maak elke dag een mooie nieuwe creatie met alle kleuren van de regenboog.
Don’t forget about the healthy dressing
Maak een gezonde dressing van koudgeperste olie, azijn wat peper en zout. No croutons 🚫

Bloemkool als rijstvervanger
Snak je toch naar die vette nasi uit de kantine?
Maak gewoon je eigen nasi van bloemkool. Bijna alle rijstgerechten kun je vervangen voor bloemkool. 100% veggie en super gezond. Koolhydraat arme nasi is heerlijk, je mist de rijst niet eens!!

Vind je het allemaal te veel? Ik zal je vertellen waarom je het wel moet doen.
Even alles op een rijtje

Gezond lunchen, waar doe je het eigenlijk allemaal voor?

Voor je gezondheid
Je gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Een mooi figuur is mooi meeegenomen, maar gezondheid gaat boven alles. Als jij je eigen lunch bereid, weet je precies wat erin zit. Geen verborgen suikers of rare toevoegingen waar je niks vanaf weet.

Energie op peil houden
Heb je weleens last van een dip na het eten. Dan eet je waarschijnlijk niet goed. Er zullen teveel suikers/snelle koolhydraten in je maaltijd zitten. Hiervan word je moe en loom. Terwijl je door te eten juist meer energie zou moeten krijgen.

Voor je portemonnee
It’s all about the money money.. Ja, want elke dag uit gaan lunchen of eten bestellen zal je duur komen te staan.

Het smaakt gewoon veel beter
Homemade is gewoon het allerlekkerste. Je eigen groentjes en eigen kruiden smaken toch het beste.

Je hebt teveel left-overs
Je kookt ’s avonds zoveel dat je niet weet wat je ermee moet. Vooral niet weggooien!! Gebruik het de volgende dag voor de lunch. Je hoeft niks weg te gooien, je bespaard geld én tijd. 3 vliegen in 1 klap 😉

Tip! Schaf wel een goede lunch box aan van goed materiaal. Een waar geen chemische geur vanaf komt. Een goede luchtdichte lunch box zorgt ervoor dat jouw voedsel lekker vers blijft.

Nu weet je waarom!

 

Groetjes Jaime